Обезвреждане и успокоение на гневната реакция при мъжете .

Обезвреждане и успокоение на гневната реакция при мъжете .

Методът за освобождаване от гневната емоция, чрез крясъци и прилив на агресия, често помага на жените и влияе лошо на мъжете. Освен това, често води до неприятности. Факт е, че женската агресивна реакция, най – често се проявява вербално /напр: „Тъй като съм ядосана съм готова да те убия, ще те смачкам“/ Съдържа много вътрешно напрежение, но само енергия без съдържание. Физическия акт  „Ще те смачкам“ го няма.

Думите на мъжа са нещо друго. Това не са просто звуци, а означават точно това, което се съдържа в тях. Викът на мъжа е съдържателен и конкретен. В него е вградено желанието да изпълни тази или онази заплаха. Изливайки своя гняв отново и отново, мъжът не само вербализира, но е и готов да изпълни действията за това, което казва. Той не се освобождава от гнева,  а се зарежда още повече и финалът може да не е облекчение, а с неприятни последствия.

Група психолози интервюирали  част от персонала на голяма компания, които били разгневени, че точно те са получили предизвестие за уволнение. Те започнали да проявяват още по -голяма агресия и враждебност към компанията, когато им била предоставена възможността да изразят недоволството си към ръководството.

„Последицата от емоционалните изказвания бе, че те започнаха да се разпалват все повече и повече.“ (Ebbesen, Duncan & Konecni, 1975)

Що се отнася до изпускането на гнева, не чрез вербални методи, а с помощта на реални или въображаеми физически действия, например, да се удря въображаем обект, то и тук експериментите уверено показват, че мъжката агресия не се повлиява, но при жените настъпва облекчение.

Какво да прави мъжът със собствената си агресивност?

Най – напред това което не се препоръчва е – алкохола, бягство в спорта, изливане на въображаема агресия. Също така – отмъщение, псуване, злословене и възползване от обекта, който ги е разгневил.

Препоръчително / да направи последователно по точки/

  1. Успокойте дишането и се дръжте спокойно. Ако сте физически спокойни, организмът започва да се успокоява сам.
  2. Замислете се и разберете, какво всъщност се е случило. Възможно е да сте се ядосали прибързано. И още: Най – доброто средство за успокоение при мъжете е да замислят план за бъдещи действия. Пробвайте!
  3. Заемете се с работа – това успокоява, тъй като вниманието превключва.
  4. Ако агресивната възбуда все още е налице и ви пречи на работата, направете си мускулно и дихателно изпомпване с резки удари и издишвания, докато се уморите.

Ако сте направили всичко това, то вече трябва да сте по – добре. Ако усетите, че агресията се събужда отново, правите всичко последователно отново.

Напишете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *